Natukene Austraalia lemmik mahla- ja smuutibaarist

Boost Juice'i lugu

2000. aastal avas naine, kel polnud mingit ärikogemust – kuid selle eest oli tal piiramatult kirge ja pere toetust – Adelaide'is oma esimese mahlabaari.

Idee oli geniaalselt lihtne: teha tervislik elu ühtmoodi maitsvaks ja toredaks.

See naine oli Austraalia seikleja ja ettevõtja Janine Allis. Ja baar oli Boost Juice – nüüd üks meie kõige populaarsemaid ja armastatumaid mahla- ja smuutibrände, millel on 13 riigis 500 baari... ja neid tuleb aina juurde.

placeholder
placeholder

Boost alguses

Täna ei saa maailmal Boost Juice'ist küllalt. Kaubamärgi võidukat kombinatsiooni - maitsvad smuutid ja mahlad, millesse on segatud ja pressitud värsket puuvilja - on saatnud tohutu edu.

Kuid edu juurde ei pääse liftiga. Tuleb minna trepist.

1999. aastal jäi Janine'ile reisil Ameerika Ühendriikidesse midagi silma. Kõigile meeldisid tervislikud smuutid ja värsked mahlad, samas kui Austraalia kiirtoiduturg oli ebahuvitav ja ebatervislik. Janine oli just saanud oma kolmanda poja ja nagu paljud emad, tahtis ka tema rohkem paindlikkust, et omaenda võidujooksu joosta...

„Nägemus oli lihtne: iga klient, kes Boost Juice'i baarist lahkub, tunneb end natukene paremini.“
placeholder
placeholder

Nii et kui ta oli tagasi koju Melbourne'i jõudnud, lõid Janine ja tema abikaasa Jeff jaemüügikontseptsiooni, mis erines kõigest sellest, mida maailm oli seni näinud. Janine'i filosoofiale love life rajatud Boost Juice soovib pakkuda rõõmsa ja tervisliku eluviisi ümber kujundatud ainulaadset kliendikogemust.

Töötades oma köögilaua taga Melbourne'is, konsulteeris Janine toitumisspetsialistide ja naturopaatidega, et luua menüü, mis ei sisaldaks säilitusaineid ega kunstlikke värv- ja maitseaineid.

Ilmnes ka probleem: pangad ei tahtnud ainult vedelikku müüva ettevõttega mingit tegemist teha. Aga nagu öeldakse: kui elu pakub sidruneid, tee neist limonaadi. Või mahlu ja smuutisid, olenevalt olukorrast.

Tugevaks kasvamine

Öeldakse, et edu on 10% inspiratsiooni ja 90% higi. Ja kes sellele vastu vaidleks? Janine ei osanud ette aimata, et tema plaan mitte teha 40-tunniseid töönädalaid tähendab hoopis 100-tunniseid töönädalaid kolm aastat järjest, teenimata seejuures midagi.

Kuid raske töö on sageli seda väärt ja esimese King Willams St. baari edu võimaldas Janine'il ja Jeffil veel kolm baari avada – kaks neist ühel ja samal päeval. Smuutide tegemine ei läinud aga sugugi libedalt, sest säravad uued mahlapressid lihtsalt ei töötanud.

Seistes silmitsi mahlabaaridega, mis ei saanud mahla müüa, põrutasid kohalikud tiimid hädajooksuga Myerisse ja ostsid koduseks kasutamiseks mõeldud mahlapressid. Mõlemad läksid ühe päevaga katki, kuid töö said tehtud ja uued seadmed olid teel. Tõkked on ikka ületamiseks.

Mõnikord on kõige parem õppida nii, et hüppad otse sügavasse vette. Ja nii juhtuski. Janine ja Jeff allkirjastasid Westfieldi kaubanduskeskustes 28 üürilepingut. See tähendas üle 5 miljoni dollari suurust isiklikku vastutust ja tähtaega avada kõik baarid kõigest 18 kuuga. Tänu puhtale otsusekindlusele ja suurepärastele frantsiisipartneritele tehti asi teoks õigeaegselt ja eelarve piires.

Kõigest kolm aastat hiljem ostis Janine konkureeriva keti Viva Juice ja müüs uue kaubamärgi alla pandud poed frantsiisipartneritele. Numbrid olid nüüdseks uskumatud. Boost Juice avas nädalas keskmiselt ühe baari; 2004. aasta septembris avati peaaegu iga päev üks uus baar.

„Boostil on „teeme ära“ suhtumine. Me ei usu sõnasse „püüan“, sest see tähendab, et jätan endale võimaluse läbi põruda. Sa ei püüa, sa lihtsalt teed.“
– Janine Allis
placeholder

Pole mingi ime, et Boost Juice hääletati Austraalias üheks kõige imetletumaks frantsiisiks. Janine nimetati Telstra aasta ärinaiseks ja aasta hiljem, 2005. aastal sai Boost Juice prestiižika American Express'i aasta frantsiisiandja auhinna.

Tunnustusi üha tuleb. 2015. aasta detsembris võitis Boost Juice kolm Austraalia frantsiisinõukogu auhinda ning Janine lisati nende kuulsuste nimekirja. Kaubamärk on saanud Austraalia aasta pikaajalise frantsiisiandja auhinna, auhinna suurepäraste saavutuste eest frantsiisiandmises ja regionaalse frantsiisivõitja NT/QLD auhinna.

Armastus elu vastu on kõiges, mida me teeme

„Boostil on „teeme ära“ suhtumine. Me ei usu sõnasse „püüan“, sest see tähendab, et jätan endale võimaluse läbi kukkuda. Sa ei püüa. Sa lihtsalt teed.“
Janine Allis

See on filosoofia, mis on viinud meid kaugele. Austraalia ühe kõige armastatuma kaubamärgi loomine ei saanud kuidagi olla lihtne ülesanne. Aga tänu positiivsele mõtlemisele, raskele tööle ja erakordsete inimeste abile tähistas Boost Juice oma 250. Austraalia baari avamist – ja üle maailma on baare üle 500.

Boost Juice on oma tagasihoidlikest juurtest kaugele jõudnud. Kuid üks asi ei ole muutnud – meie pühendumus tervisele, naudingule ja elu armastamisele.

placeholder
placeholder

Kui me saame aidata inimestel rohkem puu- ja köögivilju süüa ning teha nende maitse meeldivaks, siis see on fantastiline. Kuid me ei ole siin ainult selleks, et pakkuda klientidele maitsvaid smuutisid ja mahlu. Me tahame inspireeriva külastuse kogemuse kaudu jagada ka oma energiat, oma kirge ja „love life“ vaimu.

Elu armastamine on meie mantra. Seda on kõiges, mida me teeme. Ka edaspidi uuendusi pakkudes ja kasvades ei tee me seda selleks, et maailma muuta, vaid selleks, et kliendid end veidi paremini tunneksid.